طراحی سایت باشگاه مشتریان

از مهم ترین راه های تاثیرگذار و مثبت در معرفی کسب و کار شرکت ها طراحی سایت باشگاه مشتریان است زیرا یکی از دلایل از دست دادن مشتری بی توجهی به نظرات آنها است. مشتریان تمایل دارند از چگونگی عملکرد شرکت و اخبار جدید در مورد آخرین دستاوردها آن مطلع شوند. طراحی وبسایت باشگاه مشتریان می تواند در برقراری ارتباط موثر با مشتریان و شنیدن انتقادات و پیشنهادات آنها موثر باشد. به طور قطع بهتر است که مشتریان قدیمی برای شرکت باقی بمانند و نادیده گرفته نشوند، طراحی سایت باشگاه مشتریان  یکی از بهترین راه هایی است که میتوان مشتریان قدیمی را نگاه داشت و بقیه کاربران را نیز به مشتریان وفادار اضافه کرد. طراحی سایت باشگاه مشتریان اگر به درستی انجام شود می تواند یکی از بهترین کانالهای تبلیغاتی برای سازمان محسوب گردد. گزارش دهی به مشتریان از وضعیت شرکت یا موسسه بسیار مهم است، زیرا این مسئله در فروش بسیار موثر است. چنین سایتی باید تمامی موارد برای جذب مشتری را در نظر بگیرد. دادن بن های تخفیف به مشتریان از راه هایی است که آنها را جذب میکند. با طراحی سایت باشگاه مشتریان می توانید خود را بهتر معرفی کنید. با اتوجه به این مسئله که یکی از راه های افزایش فروش، رضایتمندی مشتریان است  این موضوع به تبلیغ بیشتر می انجامد. اگر طراحی وب سایت باشگاه مشتریان به صورت اصولی و با استانداردهای روز طراحی شده باشد می تواند با ایجاد رابطه صمیمانه با مشتریان، به عنوان سرمایه اصلی سایت، وفاداری آنها را ضمانت کند. با بهینه سازی سایت می توان افراد بیشتری را جذب سایت کرد و فروش بیشتری داشت. با این سایت می توان عملکرد مجموعه را سنجید. با طراحی سایت باشگاه مشتریان رابطه صمیمی بین مشتریان و شرکت ایجاد میشود و هیچ سوالی بی جواب نمی ماند و  کالاها و خدمات در خور مشتریان را نیز به آنها ارائه داده که این به بوجود آمدن مشتریان وفادار و فروش بالاتر می انجامد. از این طریق می توان شرکت و محصولات و خدماتش را به مشتریان معرفی نمود. البته سایت باشگاه مشتریان کاربردهای بیشتری دارد که در ادامه به صورت مختصر آنها را بیان می کنیم.

کاربرد سایت باشگاه مشتریان:

 

  • امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان و تحلیل، طبقه بندی و  امتیازدهی به آنها و جذب بیشتر مشتریان و مشتریان به علت عضویت در باشگاه با دیگر مخاطبان سایت آشنا شده و از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده می کنند.
  • امکان ایجاد رابطه صمیمی و دوستانه بین کاربران و شرکت که پس از اآن می توانید بر روی او حساب باز کرده و به عنوان سرمایه به او نگاه کنید .
  • امکان دادن تخفیف برای مشتریان تا از طریق آن این حس به آنها القا شود که مدیر سایت نسبت به آنها متعهد است و سعی در جلب رضایت آنها دارد.
  • در طراحی سایت باشگاه مشتریان باید مدیر سایت برای کارهای مختلف امتیازی در نظر بگیرد که با این کار مشتری ترغیب به فعالیت بیشتر در سایت شود؛ مثلاً برگزاری مسابه یا قرعه کشی که با این کارها مشتریان مشتاق تر به فعالیت در سایت می شوند.
  • دریافت گزارشهایی از میزان فروش، سلیقه های کابران، چگونگی و میزان فروش فصلی، راه اندازی سیستم نظرسنجی و دریافت نظرات مشتریان، راه اندازی سیستم شبکه اجتماعی بین فروشندگان و مشتریان نمونه هایی از خدمات قابل انجام در طراحی سایت باشگاه مشتریان است.