طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی برای افرادی که محصول یا خدماتی برای فروش و یا ارائه به مشتری دارند مناسب است. مزیت سایت فروشگاهی این است که برای همه مناسب می باشد و صرفاً مختص کسانی که یک شرکت تولیدی بزرگ داشته باشند نیست. سایت  فروشگاهی برای همه  کسب و کارها مناسب ترین گزینه است. طراحی  سایت فروشگاهی می تواند کمک کند تا باجه اینترنتی فروشگاه حقیقی خود  را در دنیای مجازی راه اندازی کنید.  با راه اندازی این فروشگاه  می توانید  محصولات و خدمات خود را در معرض نمایش کاربران اینترنتی قرار دهید و آنها را به راحتی معرفی ، تبلیغ و عرضه  کنید .

چه نکاتی در طراحی سایت فروشگاهی مهم هستند:

  • باید ساده،  کاربردی با قابلیت های کامل باشد.
  • استانداردهای جهانی طراحی سایت رعایت شود.
  • نماد اعتماد الکترونیک را باید طراحی کرد. نماد اعتماد الکترونیک یک نشان دیجیتالی است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک و زیر نظر وزرات صنعت و معدن برای سایت های فروشگاهی که اصول و ضوابط تعیین شده را رعایت کنند، اعطا می گردد.
  • طراحی سایت ریسپانسیو هم از موضوعاتی است که در طراحی سایت باید مد نظر قرار دهد.
  • دارای گرافیک مناسبی باشد بدون اینکه از تصاویر با حجم بالا در طراحی استفاده شود.
  • اصول بهینه سازی برای افزایش رتبه سایت در موتور های جستجو رعایت شود.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها

  • سایت فروشگاهی طبق محصولی که  ارایه  می کند در صفحه اول  دارای ویترین است که می توانید نمونه ای از بهترین و جدیدترین محصولات را درآن قرار داده و یک نمای کلی از سایت به مشتری و بازدید کننده القا کرد.
  • طراحی سایت فروشگاهی این امکان را به وجود می اورد  که محصولات را با توضیحات کامل برای بازدید کننده شرح داده و نقاط قوت، ویژگی های برجسته و نقاط ضعف را برای آنها تعیین نمود، امکان مقایسه برای پارامترهای محصولات ایجاد کرد، برای آنها امتیاز دهی قرار داد، فروش ویژه گذاشت، گارانتی و رنگ بندی محصولات را  تعیین کرد.
  • از ویژگی های  برتر طراحی سایت فروشگاهی نسبت به سایر سایت ها آمار دهی جامع آنها است. در این نوع سایت ها می توان آمارهای روزانه ، هفتگی، ماهانه و سالانه را از سایت گرفت، میزان موجوی  را کنترل کرد،  مقدار فروش محصولات و میزان درآمد را در بازه زمانی مختلف مقایسه کرد و این آمارها را روی نمودار  مشاهده نمود و بررسی کرد.
  • به علت اینکه  در سایت های فروشگاهی محصولات دارای تغییرات زیادی هستند ( از لحاظ قیمت و نوع کالا) و گاهی نیاز است هر روز محصولات و قیمت های آن ها بروز رسانی شوند  سایت های فروشگاهی نوعی طراحی می شوند که مدیریت آن ها راحت باشد  ودغدغه  مدیریتی کمتری داشته باشند.