ایمیلهای یاهو در اختیار شرکتهای تبلیغاتی
تحقیقات نشریه وال استریت ژورنال نشان میدهد شرکت Oath، یکی از زیرمجموعههای وریزون و صاحب خدمات ایمیل AOL و یاهو، ایمیلهای کاربران را برای رصد اطلاعات اسکن میکرده و این اطلاعات را در اختیار شرکتهای تبلیغاتی قرار میگرفته است.
یاهو بیش از یک دهه قبل رصد ایمیلی کاربران خود را آغاز کرده است. این شرکت از الگوریتمهای مختلف برای بررسی ایمیلهای تجاری در اینباکس کاربر استفاده میکند. این ایمیلها بیشتر از خرده فروشان، خدمات انتشار ویدئو و غیره بوده است. البته این الگوریتمها از بررسی هرگونه ایمیلهای شخصی خودداری کرده است.
این شرکت هرگونه اطلاعاتی ایمیلهای یاهو و AOL مانند رسید خرید یا تاییدیه پرواز را بررسی میکرد تا مشخص شود برای یک کاربر خاص چه محصولات یا خدماتی باید ارائه شود.
یاهو ایمیلهای کاربران را طبق ترجیحات مشتری دستهبندی میکند و در مرحله بعد کوکیهای ردیابی را به رایانه کاربر ارسال میکند تا برندها بتوانند در تبلیغات آتی خود را نشان دهند.